Denna vecka har som vanligt blivit rörig, och är svår att sammanfatta.
Lydnadsmässigt har vi tränat vidare en gång i inomhushallen, samma saker som förut men ingen snygg tävlingsträning. Rutan, hopp över hinder, fritt hopp över hinder, apportering med hopp över hinder, klass 1 och 2 apporteringar. Efter några repetitioner började jag försöka mig på fjärren (klass 2 och 3) vilket gick helt åt helskotta. Imorgon, tisdag, ska jag och Pixie gå till lydnadsgruppen som startar upp för i år igen. Där hoppas jag kunna få bra hjälp med fjärrdirrigeringen!

Fortfarande ingen lista gjord över momenten och vår framgång för varje del. Jag har fortfarande inte heller förberett något skriftligt för avelsgruppen jag håller i, det får helt enkelt bli vad det blir för jag orkar inte. Gruppen är ikväll 19.30 igen, första gången var en vecka sedan och bara ett fåtal personer dök upp. Mycket tråkigt. Hoppas på fler denna gång. Jag har valt att diskutera ärftlighet - mentalt, fysiskt, sjukdomar, mentalitet etc. Vad är värt att riskera, vad är inte. Det lär bli ganska intressant, ett ämne jag även planerar fortsätta på nästa vecka.
Ärligt måste jag väl även säga att jag är smått uttråkad av bloggning om hund. Vem vet, det kanske är en fas eller helt enkelt något som inte passar mig längre. Eller aldrig har gjort. Jag älskar att skriva, men ämnet känns inte riktigt skriftligt lockande...

Vår bibliotekarie på skolan har pratat om att starta en bokblogg vilket har taggat igång mig desto mer. Jag är trots allt ett läsfreak, när tiden tillåter det. I helgen fick jag äntligen - efter månader av sån inåtvänd stress att jag inte ens klarat av att öppna en bok - tid och ork att läsa. En triologi blev det, 1224 sidor på knappt 3 dygn. (PS. Jag har såklart även varit ute med hunden och gjort annat däremellan!) Det drog verkligen igång en sida hos mig som jag tycker om, en tänkarsida, som likt ett monster kräver mer böcker att sluka. Därför funderar jag på om jag ska fråga om jag får hjälpa till lite mer med den tilltänkta bokbloggen istället. Har sagt redan från början att jag vill skriva inlägg att dela men något mer skulle jag gärna hjälpa till med. Vi får se!



Leave a Reply.