Om man vill se daglig uppdatering om mitt liv på Forshaga i bilder så kan man kolla mina två Instagram användare:
@annali_ och @tollarpixie
Exalterade på tåget till Karlstad 27 augusti... det känns som så längesen nu!
Dags att skriva igen. Till mitt försvar skrev jag faktiskt ett inlägg tidigare och berättade om mina första dagar i Forshaga, men tyvärr ville inte mitt WiFi att det skulle publiceras. Utöver det har jag varit upptagen med att finna mig tillrätta här!

Lite mer än två veckor har vi bott här nu. Vi har hunnit bli hemma i miljön runtomkring och i lägenheten. Jag delar med en klasskompis som heter Elina. Hon har en busig amstaffhane som heter Billy. Pixie har svårt att acceptera hans knäppa lekinviter och nosande i hennes rumpa, men det har ändå gått bra.
Forshaga har otroligt vackra miljöer. Vi har en ordentlig runt hörnet, Klarälven vid sidan om vägen till stallet, dimma om morgnarna, upplyst joggingslinga i en större skog mindre än 10 minuter bort. Jag har hamnat mitt i min egen fantasiplats jag velat bo på de senaste månaderna.
Naturbilder med mera finns på min officiella Instagram: @annali_
Mer bilder på Pixie med mera finns på min "privata" Instagram: @tollarpixie
Utöver skolarbete, hundpromenader och träning, städning och diskning har vi hunnit fira två födelsedagar. Åttonde september fyllde Pari 17 år så jag föreslog att vi skulle dra ihop ett gäng och överraska henne med tårta. Och så i torsdags den tolfte fyllde Elina också 17 år, så hon fick en pannkakstårta. Det känns verkligen skönt att jag hittat mitt stabila kompisgäng att umgås med. Allt det sociala bara flyter på, så jag kan fokusera på skol- och hushållsarbete utan att känna mig utanför eller osocial.
Skolan är kanonbra! Två fulla schemaveckor har vi haft, det har varit småslitigt att ta sig mellan stallet matsalen skolhuset och hem. Men motion kan vi i varje fall säga att vi fått gott om. Benen krampar då och då av ovana vid så mycket intensivt promenerande, hehe. Men det finns gott om bra mixade vägar att springa på. Jag vill sätta igång och springa intervaller, vilket jag gjorde på idrottslektionen i måndags. Jätteskönt och kul!
Vi har schemalagd hundträning nästan varje dag och två olika planer att träna på.

Vi har satt igång med UF och att skapa egna företag.

Vi har ett överskott på träningsgrupper på fritiden att välja bland; jag är hittills med i lydnadsgruppen.

Vi har långa dagar, vilket blir långdraget ibland. Men vi får ibland långa håltimmar där vi kan gå hem eller träna på planerna.

Vi kan träna på gym hur mycket vi vill, man betalar 100kr för en nyckel och får tillbaka hundringen vid terminsslutet. Samma sak till stallet; 50kr för en nyckel så man kan gå in i stallet för att boxträna hunden, låna träningsredskap eller agilityutrustning m.m.

Alla hundar har en egen box som man inreder och städar i slutet på veckan. Hundinlämning sker 8:00 varje dag, sen hämtar man hunden lite beroende på schematider och sådant. Det har funkat förvånansvärt bra med Pixie, men hon blir helt extatisk när jag hämtar henne (såklart). Jag är bara glad att hon inte är totalt olycklig.




Leave a Reply.