Målen för 2014 inriktar sig på lydnad - agility - studier - att vi ska må bra och kunna fokusera framåt!

Picture
Lydnad
- Vi ska ta det förstapris vi aldrig tog 2013 i LKL1. Efter det har jag två    olika alternativ att välja på som är oklara ännu.
Alternativ #1 är att ta en första titel, LP1.
Alternativ #2 är att starta LKL2 när vi tagit förstapriset i LKL1.

Träning:
- Vi ska tävlingsträna med folk som kan stötta och peppa mig till att bli mindre nervös så att vi klarar tävlingarna bättre.
- Vi ska träna platsliggningar kontinuerligt för att minska förväntningarna.
- Vi ska träna låsta framtassar.
- Vi ska träna in moment till LKL2 (dels för att bli redo, men också för att göra lydnaden rolig med att inte bara träna 1:ans moment).

Picture
Agility

Träning:

- Jag vill lära mig bra uppvärmningsmetoder.
- Kontaktfält och säkerhet på balanshinder.
- Slalom (ev. med bågar).
- Hindersäkerhet och explosivitet.
- Min handling (och kondition...!).


Studier
- Få hjälp av skolan med en bra studieteknik.
- Göra det viktigaste först, och framförallt bli bättre på att klara av deadlines!
- A i svenska och minst B i engelska.
Välmående
Den lite större biten att ta hand om är att jag och Pixie ska må bra. Som jag nämnt tidigare så har jag haft stora problem med hög stress. Jag får ont i framförallt nacke och axlar, vilket ger mig huvudvärk så jag blir trött men kan ändå inte koppla av och sova på kvällen. Jag skulle behöva bli bättre på veckoplaneringar, vad som ska prioriteras och att komma i säng tidigare. Lägga upp en träningsplan för varje vecka med Pixie. Förhoppningsvis kan skolans kurator hjälpa mig att hantera min stress.

För att bloggen inte ska kännas som ett jobbigt tvång, så har jag bestämt att börja veckouppdatera.
Jag kommer skriva en sammanfattning i slutet av veckan (lör-sön) av det viktigaste som hänt.
Tror jag skrivit om det förut? Men det blev ingenting av det då...
Fysisk träning är en annan viktigt punkt i år. Gymma, träna enkelt hemma men framförallt springa. Jag vill få bättre kondition och mer muskelstyrka. Pixie kommer få följa med och springa också för att bättra hennes kondition och uthållighet. Springa framför eller bredvid en cykel skulle ge extra  bra träning för henne, så jag ska se om jag kan hitta en billigt eller låna någons.



Leave a Reply.